Már biztosan találkoztál a "hashtag" kifejezéssel és jellel. Most megtudhatod mire is jó! A „hashtag” a metaadat egyik formája, amely egy szóból vagy kifejezésből áll, amely elé hash jelet (#) teszünk. A hashtageket gyakran használjuk a közösségi hálókon (twitter, facebook, instagram...), így azonosítjuk, kategorizáljuk az érdeklődési köröket, „topikokat”, illetve megkönnyítjük a kulcsszavak szerinti kutatást. HASHTAG: Ha nagyon le akarnám fordítani, akkor a "címkézés" lenne talán a legmegfelelőbb szó rá.
Már biztosan találkoztál a "hashtag" kifejezéssel és jellel. Most megtudhatod mire is jó!
A „hashtag” a metaadat egyik formája, amely egy szóból vagy kifejezésből áll, amely elé hash jelet (#) teszünk. A hashtageket gyakran használjuk a közösségi hálókon (twitter, facebook, instagram...), így azonosítjuk, kategorizáljuk az érdeklődési köröket, „topikokat”, illetve megkönnyítjük a kulcsszavak szerinti kutatást.
HASHTAG: Ha nagyon le akarnám fordítani, akkor a "címkézés" lenne talán a legmegfelelőbb szó rá.
A hashtag a közösségi médiában a 2010-es évek közepén vált népszerűvé. A technológia lényege: a számjel, hashmark, diez, létra, rács vagy kevéssé egyértelműen kettőskereszt (#), hozzáadásával egy adott üzenet bármely szava tárgyszóvá tehető. A tárgyszóra kattintva válogatás jelenik meg az adott tárgyszót tartalmazó üzenetekből. A hashtag minig a szó elé kerül és a hashtag és a szó között nincs betűköz! pl.: #uridivat
Figyelembe kell venni, hogy a hashtag-ekben használt szavakat ékezet nélkül használjuk, és írjuk egybe.
A hashtag segít nekünk rátalálni a közösségi médiában arra, hogy a többiek mit mondanak vagy gondolnak egy adott témakörben. Ha kettőskeresztet (#) teszel egy kifejezés vagy kulcsszó elé, akkor kereshetővé válik! A hashtagek tulajdonképpen ugyanúgy linkként működnek, mint a blognál a kategória linkek. Ha például rákattintasz az adott kulcsszót tartalmazó hashtagre, akkor behozza számodra az összes olyan posztot, ahol még szintén az a hashtag szerepel.
Ez többek között azért jó a számodra, mert tudsz követőket cserélni másokkal, nem csak a te hashtagedre fognak kattintani és másokra rábukkanni a követőid, hanem mások követői is rákattintanak az adott oldal hashtagjére, ahol téged is megtalálhatnak.
1. Általános hashtagek, amelyek egy nagyobb témakört fednek le. Több embert tudsz velük elérni, viszont valószínűleg kisebb lesz az elköteleződés a követők részéről, ugyanis nagyon vegyes lesz a célközönséged. Lehetőséged van rá, hogy olyan hashtageket használj, amelyek már népszerűek és elterjedtek. Ebben az esetben nagy az esély arra, hogy az emberek jobban kiszúrják a posztodat, amikor a témád iránt kutatnak. (pl. ha divatáru webshopod van lehet ez #férfidivat)
2. Ennél a tudatosabban pozicionált kulcsszavak szűkebb témakörökre céloznak, emiatt kisebb célközönséget tudsz velük megszólítani, viszont nagyobb lesz az elköteleződésük. Ne felejtsd el, hogy a jó hashtag létrehozásának kulcsa az egyértelműség. Nagyon fontos, hogy pontosan tudd, miről akarod, hogy szóljon a társalgás a hashtag alatt, és ezt tudatnod is kell az emberekkel.
(pl.: #csokornyakkendo)
3. Adott poszthoz konkrétan kapcsolódó hashtag. Mondjuk egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó hashtageket is össze tudsz gyűjteni vagy a poszt típusára tudsz vele utalni. (Pl. egy idézet, amit Karl Lagerfeldtől tettél közzé: #karllagerfeld)
4. Brandhez, vagy a céged nevéhez kapcsolódó hashtag. Ha a márkád köré szeretnél hashtageket építeni, akkor ugyanúgy, mint a kulcsszavak esetében fontos tudnod, hogy a célközönséged mire keres rá a legtöbbször. Találd meg azokat a kulcsszavakat, amelyekről már alapvetően a te márkád juthat eszükbe.
(pl.: #uridivat)
5. Kampány hashtagek. Ezek arra jók, hogy ha éppen kampányolsz, és a kampányban lévő bejegyzéseket szeretnéd egy hashtag alá összegyűjteni, akkor ezekre kitalálhatsz egy fantázianevet, és amikor arra a hashtagre kattint valaki, akkor látja a kampányod összes részét.
Ez akkor is jó, ha olyan bejegyzéseket gyártasz, amelyek kapcsolódnak egymáshoz. Például egy 10 részből álló videósorozatot töltesz fel. Lehet, hogy valaki a harmadiknál fog bekapcsolódni. Ha van egy egyedi hashtaged, amit csak te használsz és csak ehhez a kampányhoz, akkor arra kattintva megtudják nézni a régebbi bejegyzéseket is. Itt nagyon fontos, hogy egyedi legyen, és mások ezeket ne használják!
6. Egy szoftver ötlet: amit arra tudsz használni, hogy olyan új hashtageket kutass ki, amelyeket biztosan érdemes használnod, és hogy tisztán lásd, mások milyen hashtageket használnak a témában.
Külön érdemes odafigyelned arra, hogy:
A bejegyzéseink szövegébe, a képek aláírásába, linkek leírásába egyszerűen egy kettőskereszt jelent kell illeszteni a kiválasztott szó elé.De a Facebook fel fogja dolgozni más forrásokból megosztott tartalmakban található hashtag-eket is. Például ha Instagramban készítünk egy fotót, és a fotót elláttuk hashtag-ekkel, akkor ezt feldolgozza a Facebook is.
FONTOS, hogy a hashtag-ekben használt szavakat ékezet nélkül használjuk, és írjuk egybe.
Gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha egy Facebookos márkaoldal felrak egy férfidivattal kapcsolatos képet, akkor a leírása így nézhet ki:
Melyik férfi stílus a kedvenced azok közül, amik a képen vannak? A bal oldali vagy a jobb oldali? Írd meg a hozzászólások között!
#nyakkendo #ferfidivatdivat #eskuvo
vagy
Megérkeztek az új #3in1 #nyakkendok webshopunkba, hogy tetszik?
Minden egyes hashtag a bejegyzésben link lesz, amikre kattintva egy olyan hírfolyamra jutunk, amelyikben az ahhoz a hashtag-hez tartozó bejegyzések vannak felsorolva. Persze nem csak a saját bejegyzéseink fognak itt megjelenni, hanem más Facebook oldalak illetve magánszemély profilok által írt olyan publikus bejegyzések is, amikben szintén benne van az a hashtag.
Ezeknek a speciális hírfolyamoknak önálló linkjük is lesz, vagyis kívülről is belinkelhetjük őket.
Vagyis abban segítenek nekünk ezek a hashtag-ek, hogy új emberek jussanak el hozzánk, és több helyről legyen elérhető a tartalmunk.
A hashtag-eket kampányszerűen is lehet alkalmazni.
Ez konkrétan jelenthet tényleg klasszikus értelembe vett kampányokat is, amire jó példa az Instagram, ahol olyan fotópályázatokat futtatnak a cégek, amiben a részvétel feltétele az, hogy egy speciális hashtag-gel legyenek a képek felcímkézve.
Ilyenkor egyedi hashtag-et kell kiválasztani, ami tényleg csak az adott kampányhoz tartozik, és nem baj, ha van valamilyen üzenete is. No meg persze rövidnek is kell lenni, szóval nem egyszerű jót kitalálni.
Lehet kampányhoz tartozó hashtag például a #NyerjNyakkendot, #IngyenFagyi, #Patent2019, stb.
Ezen kívül a hashtag-ek kampányszerű használata jelentheti például különböző események támogatását is.
Konferenciák, rendezvények, koncertek, vagy akár tévéműsorok közös követését is lehetővé teszi az, ha hashtag-eken keresztül szűrjük és csoportosítjuk a tartalmakat. Például: #forma1, #BiztonsagtechnikaiKonferencia, stb.
De hashtag-et egy helynél is lehet használni. #MomPark, #ArkadGyor, #EtoParkGyor #KincsemPark… ilyen hashtag-ek szintén szolgálhatnak üzleti célokat.
Ne használj tűl sok hashtag-et egymás után. Kellenek és fontosak is a hashtag-ek, de túlzásokba nem kell esni. A hangsúly a relevancián van!
További kérdéseid vannak? SEGÍTÜNK! Jelentkezz az ingyenes konzultációnkra! ITT
forrás: