egy pillanat...
2020. május 5.

Arra ösztönözheted az ügyfeleidet, hogy megismerjék a vállalkozásodat, és megvásárolják a termékeidet. Azokon a platformokon léphetsz kapcsolatba az ügyfeleiddel, amelyeket már egyébként is használnak, többek között a Facebookon vagy az Instagramon.

 

Kampány beállítása

 

Cél
„Konverziók” céllal több látogatót szerezhetsz a webhelyedhez.

 

Célzás
A megfelelő célközönség célzása lehet először általános. Miután nagyjából képet kaptál az ügyfeleidről, szűkítheted a célzást, és kibővítheted az elérésedet az alábbi lehetőségekkel.

  • Részletes célzás: Ezzel a lehetőséggel beállíthatod a hirdetésedhez használni kívánt konkrét célzást. A részletes célzás keretében megadhatsz demográfiai adatokat, például az életkort, a nemet, a helyszínt és az érdeklődési köröket. Bár ez kisebb célközönségekhez vezet, olyanokat érhetsz el, akiket jobban érdekel a hirdetésed tárgya.
  • Hasonmás célközönség: Ilyen célközönséget egy forrásközönségből tudsz létrehozni, például egy egyéni célközönségből, amely a képpontod által rögzített adatokon alapul, vagy az oldalad rajongóiból. Azonosítjuk a forrásban szereplő emberek közös tulajdonságait, és a hirdetésedet hozzájuk hasonló emberek célközönségének („hasonmások”) jelenítjük meg. Kiválaszthatod a hasonmás célközönség méretét, ahol a kevesebb egyezés közelebb áll a forrásközönségedhez, a több egyezés pedig csökkenti a hasonlóságokat a célközönség kiszélesítése érdekében.

 

 

Elhelyezés

  • Az Automatikus elhelyezések beállítást választva a lehető legjobban használhatod fel a költségkeretedet. A Facebook hirdetésmegjelenítési rendszere aszerint osztja el a hirdetéssorozatod költségkeretét több elhelyezés között, hogy melyik fog a legjobban teljesíteni.
  • Emellett kiválaszthatsz 4 elhelyezést is, ha nem szeretnéd a hirdetésedet minden elhelyezésen megjeleníteni. Ezzel a hirdetésed elég rugalmas lesz ahhoz, hogy a rendszer megtalálhassa a legjobban teljesítő elhelyezést az általad kiválasztott különböző elhelyezések közül.
  • Ha 2 vagy több hirdetéssorozatot jelenítesz meg, mindenképpen kapcsold be a kampányszintű költségkeret-optimalizálást. Ez a lehető leghatékonyabban használja fel a költségkeretedet a legjobb eredmények elérése érdekében.

 

Licitálás

  • Legkisebb költséget megcélzó licitálás beállítással a legkisebb költségű lehetőségeket érheted el a költségkereted felhasználása mellett.

 

Hirdetésformátum

  • Egy kép
  • Galéria
  • Videókészítési készlet
  • Videó
  • Vetítés

 

Ajánlott felhívás

  • Bolt felkeresése

 

Tippek és trükkök

Helyezd előtérbe a legjobb stratégiádat és kreatív tartalmadat. Tedd a hirdetésedet a célközönséged számára kiemelkedővé ezekkel a hasznos javaslatokkal.


Stratégiai megoldások

  • Keltsd a sürgősség érzetét például korlátozott ideig elérhető ajánlatokkal vagy szezonális akciókkal. 
  • Az előnyt hangsúlyozd a probléma helyett.
  • A termékeid által nyújtott megoldást emeld ki, ne az általuk megoldható problémákat (pl. „Melegen idén télen is” ahelyett, hogy „Fázol a téli hidegben?”).
  • Oszd meg a terméked vagy a szolgáltatásod mögött rejlő történetet. Mitől egyedi?
  • Ha szolgáltatást hirdetsz, egyértelműen jelezd a szolgáltatás értékét vagy célját. Mik az előnyei? Milyen érzést kelt az ügyfelekben?
  • Mutasd be a terméket vagy a szolgáltatást: Összpontosíts például a minőségre, az összetevőkre, a hatókörre, az árra, a szemléltetésre, a tulajdonságokra és a specifikációkra.

 

A kreatív tartalommal kapcsolatos bevált gyakorlat

Fénykép

  • Ragadd meg a megtekintő figyelmét határozott fókuszponttal a képeden.
  • Használj élénk, kontrasztos színeket és határozott háttérszínt, hogy megállásra késztesd az embereket görgetés közben.
  • Mutasd be a termékedet működés közben és/vagy egy vásárlót a termék/szolgáltatás használata közben.
  • Tesztelj új kreatívtartalom-formátumokat több képpel, próbáld ki például a galéria vagy a vetítés formátumot.

Videó

  • A márkád (logók, színek) jelenjen meg az első 3 másodpercben.
  • A terméked vagy a szolgáltatásod legyen a középpontban a videó legnagyobb részében.
  • Használd ki a Videókészítési készlet adta lehetőségeket, hogy felkeltsd a célközönséged figyelmét mobilos nézőkre optimalizált mozgással.
  • Tervezz mobilra. A célközönségek egyre inkább mobileszközt használnak. A mobil vászon kínálta lehetőségeket kiaknázva használj négyzetes képeket a hírfolyamban (1:1-es képarány) vagy álló képeket a történetekben (9:16-os képarány).

 

Optimalizálás
A teljesítmény mérésével és a problémák elhárításával keress lehetőségeket a hirdetéseid optimalizálására.


A teljesítmény mérése

A kampány szintjén kiválasztott hirdetési céltól függ, milyen optimalizálási események közül tudsz választani a méréshez. A választásod segít majd meghatározni, kiknek jelenítsük meg a hirdetéseidet.Ahhoz, hogy több konverziót érj el, azt javasoljuk, hogy a folyamat későbbi szakaszában lévő eseményekre optimalizálj, például az érkezésioldal-megtekintésekre vagy az alapeseményekre (pl. kosárba helyezés vagy vásárlás).

A jelentések eléréséhez nyisd meg a Hirdetéskezelőt.
Válaszd a Kampányok, a Hirdetéssorozatok vagy a Hirdetések lehetőséget.
Válaszd ki a megtekinteni kívánt kampányokat, hirdetéssorozatokat vagy hirdetéseket.
Mutass rá a jobb oldali navigációs sávra, és válaszd a Diagramok megjelenítése lehetőséget az oldalsó panel megnyitásához.
A kiválasztott kampányra, hirdetéssorozatra vagy hirdetésre vonatkozó diagramok megtekintéséhez válaszd a „Teljesítmény”, a „Demográfiai adatok” vagy az „Elhelyezés” pontot az oldalsó panelen.
„Teljesítmény” diagram: Megtekintheted a kattintások számát, az elért embereket és a hirdetésed teljes költségét. Az Egyéni beállítással kiválaszthatod a megtekinteni kívánt mérőszámokat.
„Demográfiai adatok” diagram: Megtekintheted, hogyan teljesít a hirdetésed a különböző korcsoportok és nemek körében.
„Elhelyezés” diagram: Megtekintheted a hirdetésed teljesítményét a különböző elhelyezéseken, például a Facebookon és az Instagramon, illetve mobilon és asztali számítógépen.

Tesztelés és tanulás

Tökéletes hirdetés vagy kampány nem létezik. Fontos, hogy ezt mielőbb felismerd, hogy a továbbiakban a „tesztelés és tanulás” módszerével fejleszthesd tovább a hirdetési tevékenységedet és a kampányaidat. A sikerhez időre van szükség, de a fokozatosság elvét követve kiderítheted, mi működik, és mi hoz optimális eredményeket a vállalkozásnál.

 

 

 

forrás: